Diepdonker Kivu-meer met schitterend sterrendecor - Reisverslag uit Bukavu, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu Diepdonker Kivu-meer met schitterend sterrendecor - Reisverslag uit Bukavu, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

Diepdonker Kivu-meer met schitterend sterrendecor

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

02 Juni 2016 | Congo, Democratische Republiek v, Bukavu

Bukavu, 02-06-2016, 11h21

Om 7h30 vanmorgen eindelijk de eindstreep gehaald, na een enorm vermoeiende, maar verdomd interessante reis. Het was saailang wachten in de transit zone van Addis Ababa Airport. Vlak voor boarding kennis gemaakt met Thieu en Susan, die hier ook een weekje zoet zijn met support van het Bukavees onderwijs. We waren heel de weg reisgezellen, van Zaventem tot Bukavu: BXL Airport - Paris CDG 3/4h, 1h wachten, Paris CDG - Addis 6h, 6h wachten, Addis - Goma 5h, opgehaald en direct naar haven, Goma - Bukavu 12h varen, 1h wachten, dan met de auto naar de Avenue Patrice Lumumba: "Auberge La Soif". What's in a name.
Het uitzicht vanop het balkon is decadent mooi.
Veel mooier was gisteravond de zonsondergang, en vooral, vannacht, vanop het bovendek, middenin het rimpelloos inktzwart Kivu-meer, het spektakel van de wervelende sterrenhemel. Zoveel sterren had ik nog nooit mogen aanschouwen. Sterretjes, die je in het lichtbevuilde Europa nooit ziet, blinken hier pretentieus naast de grote zussen. Daarbij maken ze het herkennen van Grote Beer e.d. aartsmoeilijk. Onze Melkweg slaat zijn vaalwit deken om het hele gedoe, het geeft een thuisgevoel, en je voelt je tegelijk onooglijk klein, een niemendal, niente, nada, een puntje in de oneindige kosmos.
Op de boot ook kennis gemaakt met Abel en David, twee toffe jonge papa's. Filosoferen, tot diep in de Kivunacht. Ik zal ze zeker nog tegenkomen hier in Bukavu.
Ik logeer hier minstens tot 13/6. Een zalige zachte zeer zonnige zesentwintig graden. Meer moet dat niet zijn. Morgen is het werken geblazen.

• 02 Juni 2016 - 15:08

Peter David:

Hallo Hein

Wij zullen je daar aflossen : we hopen rond 8 juli ook aan het Kivumeer te zijn maar wel de kanten van Rwanda (Burundi).

Leuk om volgen
    Groetjes

Peter

• 02 Juni 2016 - 18:32

C:

gelukzak !!

• 02 Juni 2016 - 20:22

Hein Van Den Brempt:

Wie is de "c" met de gelukzak melding?
    Hein