Ô mon verre... - Reisverslag uit Zaventem, België van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu Ô mon verre... - Reisverslag uit Zaventem, België van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

Ô mon verre...

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

10 Januari 2016 | België, Zaventem

Brussel-Nationaal, 09:20
Onder de warme begeleiding van die goeie ouwe Felly Mbandoma wacht ik op boarding time (09:40). We drinken een koffietje.
En ook - de laatste voorlopig op Belgische bodem - een Belgisch biertje.
Felly kent een hoogstaande filosofische benadering van "het glas":
"Ô mon verre, je te plains quand tu es vide, et je te vide quand tu es plein!"
Décidément, de Bourgondische ingesteldheid van Congolezen en Belgen is frappant gelijklopend! Wie zou het van wie geleerd hebben?

  • 10 Januari 2016 - 10:22

    Toon Van Den Brempt:

    Ô mon frère
    Je te plains quand tu nous quitte, mais je te quitte quand tu es plein!
    Dus Heineman:
    "Ga maar jongen, wees voorzichtig daar..."

  • 10 Januari 2016 - 12:21

    Rudi Friedrichsen:

    En hopelijk smaakte dat laatste biertje op Belgische bodem. Benieuwd wanneer ik het mijne laatste ooit zal drinken op onze bodem. alhoewel ik ze meestal tot op de bodem leegdrink. Amuseer u en keer behouden terug. Ik probeer u te volgen.Groeten,Rudi (ps.3 van de 4 eieren zijn eergisteren gesneuveld tijdens de fietstocht naar huis)

  • 10 Januari 2016 - 21:30

    Jef En Mich:

    Hein we volgen je op de voet, gelukkig met behulp van de mooie kaart, want we zijn er nooit geweest.
    Het ga je goed! Vanavond drinken we op je boeiend avontuur.

  • 11 Januari 2016 - 10:16

    Bart Braeckevelt:

    Beste Hein, graag zou ik je volgen.

    Wat moet ik daarvoor doen?

  • 21 Januari 2016 - 12:47

    Maurice:

    Hein, Ik benoem jou tot Ambassadeur van de Leffe. Gezondheid! Maurice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 158673

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 22 Februari 2016

Kivu revisited

30 November 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: