Overslapen - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu Overslapen - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

Overslapen

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

09 December 2007 | Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

07-12-07
Overslapen

Edouard, de chef technicien hier en ict-coördinator is terug van weggeweest.
Veel tijd heeft hij niet om één en ander te bespreken. Heb zijn hulp nodig om een paar computers van mijn discipelen op het netwerk te helpen. Op de computer van Théobart had ik Windows XP geïnstalleerd, want hij geraakte niet meer voorbij het startscherm. Achteraf bleek dat virusinfectie de boosdoener was. Want na desinfectie van een paar andere computers hadden die krak hetzelfde opstartprobleem. Nu had ik via een bevriend computerdoktersbedrijf een versie Office XP meegekregen en dat bij Théobart geïnstalleerd. In de les werd duidelijk dat die Engelse versie een onoverkomelijke hinderpaal vormde. Dus moeten we later de FR versie in de plaats zetten. De discipel naast hem werkte dan weer met Office 2007, en dat liep helemaal uit de hand wegens te weinig overeenkomst met Office XP van de “cursus”.
Na de pauze vandaag meegedeeld dat we morgen zaterdag een rustdag houden. Mag wel, na die eerste vermoeiende week.

Ik werd wakker.
Tiens, het is al zó licht?
Verdorie, als ik maar niet te laat kom voor de les.
Maar wacht eens, het is toch zaterdag, en we hadden toch afgesproken dat het een vrije dag was? Oef!
Maar wacht nóg eens even, Hein toch, het IS helemaal nog geen zaterdag!
Het is gewoon de namiddagsiësta geweest!!!
Met een dwaze kop stond ik op. Verfriste me en wou even de fiets op het dorp in.
Briefje op de fiets. Hein, Yves verwacht je om 4 u. voor een vergadering met Dr. Made op het bureau. HET bureau? Van het “centrum” dus? Na daar een kwartier te wachten naar het hospitaal gereden. Inderdaad. Een gesprekje gehad met Yves en Dr. Marius Made, algemeen coördinerend geneesheer voor de hele geneeskundesector van CDI-Bwamanda hier in Zuid-Ubangi. Beminnelijk man die het zeer apprecieerde dat ik aan het doktersteam van Bwamanda extra lestijd wil besteden. Daarna nog een kleine gespreksronde met de 5 andere dokters erbij. Dus: vanaf a.s. maandag verzwaring van het programma: ’s namiddags van 4 tot 6 een klasje met min of meer computeranalfabeten.
Vooruit met de geit. Dat moet er maar bij kunnen. Ondertussen heb ik ervaren dat de dagelijkse siësta van 2 tot 4 mijn energieniveau voldoende op peil brengt.
Morgen begint dus een echt luilekker weekendje.
Wel nog even snel de cursus Word afdrukken om morgen 6 keer te laten fotokopiëren voor de analfabeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 April 2008

Bye bye Bwamanda

18 April 2008

Afscheidsfeest

18 April 2008

Noord-Zuid transfers

18 April 2008

Preirooimachine

18 April 2008

Attestation de formation
Hein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 159647

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 22 Februari 2016

Kivu revisited

30 November 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: