LOLA YA BONOBO - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu LOLA YA BONOBO - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

LOLA YA BONOBO

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

16 Januari 2016 | Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

Mijn derde bezoek aan het bonoboparadijs.
Ook hier zijn er tekenen van een betere organisatie.
Geen vrije wandelingen meer, gids verplicht en inbegrepen in de redelijke prijs (10 $ buitenlanders, 5 $ inlanders).
De "kindertuin" is verplaatst en nu afgeschermd van de bezoekers door drie reusachtige ramen.
De reis er naartoe was hectisch. Plots was er géén weg meer voor de taxi.
De chauffeur wist dat natuurlijk, maar vroeg meer dan drie kwart van de afgesproken prijs, terwijl hooguit één kwart was afgelegd. Dan maar met drie moto's verder. Echt acrobaten, die piloten! Soms echt op het randje van het asfalt, naast een gapende put van twee-drie meter diep.
Morgenvroeg om 8h vliegtuig naar Goma.
Daar dezelfde avond de boot naar Bukavu, waar ik 's morgens aan de haven opgewacht wordt door mijn collega's van één maand...
Kivu terugzien!Het kriebelt!

  • 16 Januari 2016 - 22:50

    Toon:

    Toffe verhaallijnen, alweer.
    En blijf het kort houden hé Hein!
    Behouden vlucht naar Bukavu!

    T

  • 16 Januari 2016 - 22:50

    Piet :

    Hein, ik ben stikjaloers
    jij geniet van Congo en de Bonobo's
    terwijl ik mij, overmand door stress en de collega's,
    moet staande houden in het winterse Lobos.
    Profiye de la vie, omonami!

  • 17 Januari 2016 - 09:00

    Mieke Soens:

    Hoi Hein,

    Ik lees elke keer je reisverslag met veel plezier. Ik geef toe dat ik het fijn vind dat de verslagen zo kort zijn, daardoor stel ik het lezen niet uit. Vandaag pas ontdekte ik de bijhorende foto's; ze getuigen van een geïnteresseerde kijk op de totale omgeving, zowel de mensen als de landschappen als de dieren. Grandioos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 157271

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 22 Februari 2016

Kivu revisited

30 November 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: