INTERNATIONALE BROODMAALTIJD - Reisverslag uit Bukavu, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu INTERNATIONALE BROODMAALTIJD - Reisverslag uit Bukavu, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

INTERNATIONALE BROODMAALTIJD

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

20 Januari 2016 | Congo, Democratische Republiek v, Bukavu

Lwiro, 20/01/2016 18:01

Elektriciteit weer uitgevallen. Laptop geeft nog 1h respijt.
Het licht van mijn Wakawaka weerschijnt tegen het witgeschilderde maar verder pikzwarte raam.De donkerte van de vroege nachten geeft me telkens de neiging om onder de dekens te kruipen.
Vanmiddag begonnen met het eigenlijke veldwerk. Vergadering van de Groupe des Projets, met een 40-tal deelnemers, verdeeld in de subgroepen Science, Santé, Socio-économique, Energies renouvelables, Communication, ... Van elke groep geeft een verslaggever de stand van zaken bij het opzetten van projecten, met het oog op
contact met de "bailleurs de fonds"... Palaveren, daar kennen ze hier wat van. Luc Henkinbrant, een Luikenaar, leidt de vergadering.
Ik heb me opgegeven als lid van de groep Science, à titre temporaire, next meeting next wednesday 27/01.
Waaruit bestaat de broodmaaltijd van een mzungu in Kivu?
- brood, sponsachtig, nogal zoet, van verdachte industriële makelij
- Nescafé 100% pure coffee, fabriqué par Nestlé Brazil, sous license de Société des Produits Nestlé S.A., Vevey, CH
- Nestlé Nido, Produced by Vreugdenhil Dairy Foods, Voorthuizen, Nederland
- La Vache qui rit, fabriqué au Maroc pour Fromageries BEL, France
- Bleuband medium fat spread, made by Unilever Kenya Ltd, Nairobi
- 4-vruchtenconfituur Everyday, Etn/Ets Fr.Colruyt, Halle, België
- suiker ?
- bananen ?
Ik mag hopen dat de lekkere bananen hier wat verderop zijn geproduceerd... enfin, smakelijk ;-)

  • 21 Januari 2016 - 12:05

    Rouvé Sabine:

    Leuk , Hein, dit verslag over die maaltijd. Erg internationaal inderdaad wat betreft de
    ingedrienten
    Wees voorzichtig en maak het goed. Liefs, Sabine

  • 21 Januari 2016 - 12:33

    Maurice :

    Hein, als ik naar je foto kijk (en wat je in de hand houdt), 'en' deel uitmakend van de groep 'Scientific', wetende dat Zythologie een wetenschap is, ga ik ervan uit dat ze ginder binnenkort een broodmaaltijd met bier zullen serveren.
    Ik heb ook even je vorige verslagen gelezen. Je hebt een onderhoudende schrijfstijl, net zoals je taal, die heel 'verhalend' is, waardoor wij leuke gesprekken hadden.
    Ik vind je 'slaapverhaal' heel leuk, en het sleurt me even mee in die sfeer, waarvan je me onlangs vertelde.
    ik ben vereerd dat je jouw reisnovelles met mij wilt delen.
    Ik wens je een heel mooie tijd in Congo, en ben benieuwd naar de volgende episode.
    Good luck!
    Maurice.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 157058

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 22 Februari 2016

Kivu revisited

30 November 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: