PARTAGER LA NOURRITURE... ET LE LIT - Reisverslag uit Goma, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu PARTAGER LA NOURRITURE... ET LE LIT - Reisverslag uit Goma, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

PARTAGER LA NOURRITURE... ET LE LIT

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

20 Januari 2016 | Congo, Democratische Republiek v, Goma

Kabare District, Katana, Lwiro

Lwiro, 18/01/2016 12:56
Gisteren te laat in de haven van Goma om een bedplaats te reserveren.
Had me laten verrassen door het tijdsverschil van één uur met Kinshasa.
De overtocht 1ste klas kost 25 $. Ik zit in een saloncompartiment met 4 religieuze wanawake.
Ze tateren er op los, meestal in het Frans, over heerlijke onbenulligheden,
terwijl naast ons een gewelddadige Amerikaanse film voorbijraast. Hemel en hel naast elkaar. Later op de avond nodigen ze me uit om hun maaltijd te delen. Petits poissons du Lac Kivu avec pommes de terre sautées. Nadien bedank ik hen. 'Nous vous remerçions d'avoir accepté notre invitation!' klinkt het vroom.
In de slaapruimte voor mannen is er een bed leeg. Ik vraag aan een steward of ik daar wat mag uitrusten. Hij weet niet wie de slaapplek heeft gereserveerd. Ik zal meteen de plaats ruimen als hij opduikt. Na twintig minuten is het al zo ver. Een andere passagier staat op en wil een tijdje naar het salon. 'Si vous voulez, vous pouvez vous allonger ici!'
Na een paar uur word ik wakker en voel iets warms en levend naast me.
Hij was zich voorzichtig naast mij komen nestelen en sliep. Even het bovendek verkennen.
In de zwoele nacht glijden de lichtjes van de oevers voorbij. De golven klotsen tegen de "Emmanuel 1".
Ik neem terug mijn plaats in naast mijn Congolese vriend. Emmanuel 1 wiegt me zacht deinend in slaap.
Als ik wakker word wuiven de vissers op het Kivumeer ons uit met hun statige prauwen. In de haven word ik verwelkomd door Sara en Faraja, die in Lwiro werken.
Ik ontmoet even Romain die me zal gidsen doorheen deze prospectie...

  • 22 Januari 2016 - 16:22

    Rudi De Louvain:

    Cher Hein,je suivre tes histoires et ca me plaits.Allez ik blijf uw verhalen volgen met steeds evengrote bewonderingen.Groeten en amuseer u maar wees voorzichtig jongen. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 157037

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 22 Februari 2016

Kivu revisited

30 November 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: