Afscheidsfeest - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu Afscheidsfeest - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

18 April 2008 | Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

21-12-07
Afscheidsfeest

’s Morgens vroeg (werkwoord vragen, dus hij vroeg ’s morgens vroeg…) Patrick Ngamo assistentie bij het gebruik van Excel: Hoe kan ik bij een “tableau récapitulatif” vermijden de productiegetallen, die ik enkele bladen eerder al had ingevuld, opnieuw te moeten intikken. Echt iets voor de “rechercheV”, dus liet ik tijdens de allerlaatste les de discipelen daarop los. Samen hebben we dat netjes opgelost. Patrick content.
Elke ochtend worden namelijk de productiegegevens van de verschillende “Centres CDI” per “phonie” verzameld in Bwamanda. Om een paar uur later naar CDI-Bwamanda in Kinshasa en Leuven te worden doorgemaild

De namiddagles was afgeschaft. Ik moest toch nog wat inpakken, en het feest voorbereiden. De foto’s en filmpjes van Gerard en mezelf werden bijeengepropt in een stevige folder. Gerard zou er een automatisch afspeelprogramma van Vista op loslaten.

Een kijkje gaan nemen bij de mama’s. Een drukte van jewelste. Groenten snijden of stampen, vis en kip bakken. Ziet er lekker uit.

De opstelling voor de genodigden: een gigantische U. Ja, als ze de mensen alleen aan de buitenkant laten plaats nemen… 70 man, da’s gauw 35 m tafel. Dus vroeg ik om de benen van de U aan twee kanten van stoelen te voorzien. Twee palen de grond in voor een groot laken bij wijze van scherm en alles was in gereedheid.

Het werd een groot, bij wijlen plechtig afscheidsfeest. Uitreiking van de attesten, door de directeur Régional (Patrick), de Chef de Poste (Simon) en de formateur des formateur. Speech van Dieudonné Kola en van mezelf, ook in naam van Gerard. De discipelen hadden zowaar ook een attest voor mij in mekaar geknutseld. Prachtig. Het eten was heel lekker en ook de tweede consumptie die Gerard en ik er nog bovenop aanboden werd danig gesmaakt.

Veel ongenode gasten volgden de projectie langs de beide zijden van het scherm. Salvo’s van hilarisch gelach volgden elkaar op, vooral als Gerard of ikzelf te zien waren in één of andere belachelijke pose.

Na afloop Jérôme mee naar de Accueil A gevraagd. Ik moest hem nog zijn “loon” voor de trip naar Libenge bezorgen, en had ook een aantal hemden en polo’s klaargelegd.

Het gevoel van “moe maar voldaan” en de tevredenheid over de afgelopen drie weken stond garant voor een weldoende nachtrust onder de beschermende musikitele.

• 15 Oktober 2008 - 10:16

Gkcheshire@gmail.com:

Hein,
    Super work and super report ! thank you very much, on behalf of humanity, for your good work..... Graham