Probleem - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu Probleem - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

Probleem

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

15 December 2007 | Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

14-12-07
Probleem

Beste familie, vrienden, sympathisanten van Uppsala tot Kaposvar, van Wushi tot Orgiva,
Er daagt een huizenhoog probleem op. Het is 5 voor twaalf. Dit laatste mag ook letterlijk worden geïnterpreteerd, nl. 14-12-07, 23:55.
De dag van vandaag was zo gestoffeerd met episodes die het waard zijn om in mijn reisverhaal te worden opgenomen, dat ik jullie op jullie honger moet laten zitten.
Daarenboven vertrek ik morgen heel vroeg naar een bestemming die sommigen al hebben geraden of vermoeden. Ook moet ik mijn koffers nog pakken en mijn kamer een beetje in ordentelijke toestand proberen achter te laten..
Het is dus vandaag onmogelijk om me aan de ongeschreven wet te houden van één reisverhaal per dag.
Ik kan me hier dus enkel beperken tot het opsommen van hogervermelde episodes:
- Bezoek aan de Cemena en het hospitaal
- Ritje door de “hoofdlaan” van het dorp
- Sessie dorst laven in een ”buvette”
- Tochtje door de buurt van Bwamanda
- Bezoek aan een basis- én secundaire school van de ONGD
- Afscheidsdrink, aangeboden door Patrick Welby, the Englishman
Het spijt me, good old folks, dit was het voor vandaag.
P.S.
Leen, we logeren in "Acceuil A", een voormalig klooster, eerst van "Broeders van Lourdes", later van Hollandse nonnekes, nu gerund door Zuster Greta, van een orde van St. Niklaas.

  • 15 December 2007 - 07:18

    Tono:

    OEF!
    Jong, jong!
    Wa's me dat schrikken!!!
    Huizenhoog probleem en vijf voor twaalf.
    Ik dacht dat we aan één of andere reddingsoperatie moesten beginnen.
    Het huizenhoog probleem situeert zich dus bij ons: dat we het vandaag moeten stellen met een ocharme résumé van één pagina. Allez dat valt dus mee. We overleven het wel.
    Betekent niet dat we niet halsreikend uitkijken naar die volgende episode!
    Mnjam mnjam! Laat maar komen.
    Je kan het paniekmomentje goedmaken door morgen een dubbele portie te serveren ;-)
    Van porties gesproken: zeg ik wist niet dat je zo'n culinaire fanaat was. Geraak je nog in je broeken? Ik meen op die foto met je flashy marcelleke al een lichte welving te ontwaren...
    Dikke knuffel van broer Tono

  • 15 December 2007 - 09:52

    Els:

    inderdaad, oef ! 'k dacht ook al dat we je daar moesten komen halen met het vliegtuig van Flahaut ! leuk weekendje !
    els & co

  • 15 December 2007 - 14:39

    Katharina:

    Ook in Luxemburg volgen we je reisavonturen met veel belangstelling en kijken we uit naar de volgende aflevering van je reisverslag. Groetjes, Ruben en Katharina


  • 15 December 2007 - 16:57

    Zus Mie:

    Inderdaad, wat een opluchting; Ik dacht al dat we 'k weet niet welke krachttoer moesten uithalen;
    Weet je Hein, je mag ook in telegramstijl je ding vertellen hoor. Ik kan soms zelf niet volgen om alles te lezen. En als je es een dagje niets vertelt, ook ok.
    Geniet nog!
    Mie

  • 15 December 2007 - 16:58

    Riet En Hubert:

    dag hein,
    ik stel vast dat jij wel een echte fanclub hebt opgebouwd.
    groetjes.

  • 16 December 2007 - 21:13

    Jef En Mich:

    ...dus wachten we met uitstel, maar vol spanning naar een uitgebreid relaas van je Afrikaans avontuur.
    Hein, je fanclub wordt steeds groter want deze morgen in de vroege uurtjes op het hoogtepunt van een Romeins Bachanaal feest ten huize van Luc Meeus en Odette ter ere van hun nog steeds dertig jaar samenzijn vroegen zij om ook van deze site te mogen genieten.
    Hun adres : lucmeeus@skynet.com
    Daaaaag
    jef

    allo hein,
    moet het nog gezegd, ook ik ben in de ban van je verhalen. Geniet ondertussen.

    groetjes
    mich

  • 16 December 2007 - 23:29

    Staf Nietvelt:

    een van de meest gelezen sites dezer dagen, we hopen vooral dat je in goede gezondheid en met zeer veel energie mag terugkomen zodat nog vele missies voor LzV in samenwerking met AzV mogen volgen! van vele nietvelt-vankersschaevertjes.

  • 17 December 2007 - 00:13

    Greet:

    Wist niet wat ik las en dacht oeie oeie een levensgroot probleem maar ja met Hein kan je je aan veel verwachten!
    Benieuwd je terug te zien maar hou je toch wel gezond!
    Lees je berichten met veel plezier, prachtig, en Mireille is een echte fan van jou geworden! Zeker na de prachtfoto die je voor haar gemaakt hebt is ze niet meer te stuiten
    dikke zoen
    PS: Johan en Leen, inderdaad jullie hebben Hein gezien in Rotselaar!
    Volgende keer komt Mireille bij jou aankloppen Johan! Water hebben we overal zo nodig!

  • 17 December 2007 - 12:06

    Sien:

    proficiat Hein met je beeldende vertelling, ik zie het allemaal voor mijn ogen gebeuren, (wat natuurlijk nog iets anders is dan het zelf beleven), dank je voor deze second hand experience. keep up the good work! tot binnenkort

  • 17 December 2007 - 16:28

    Cor:

    Hey Hein...wanneer zijt ge terug op post? Ik begin uw dagelijks relaas al serieus te missen...! Die videokes zijn ook leuk...alsof ik meefietste...een tip...volgend videoke met verhaal?
    Ben zo benieuwd naar uw WE!

    Cor

  • 23 December 2007 - 16:52

    Kevin:

    Meester Van den Brempt!
    Hierbij heb je meteen ook een fan in Boston. Ik ben een oud-leerling van het Atheneum in Keerbergen, werk sinds een paar jaar in de US. Kleine wereld. Doe de groeten aan Vera (de ma van mijn beste vriend, Peter van Eenoo, ook al een oud leerling, en meteen mijn link naar deze site...)

    veel (werk)plezier ginder. En nog eens merci voor de informaticalessen in den tijd :-)
    kevin verstrepen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 April 2008

Bye bye Bwamanda

18 April 2008

Afscheidsfeest

18 April 2008

Noord-Zuid transfers

18 April 2008

Preirooimachine

18 April 2008

Attestation de formation
Hein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 18250
Totaal aantal bezoekers 156631

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 22 Februari 2016

Kivu revisited

30 November 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: