John Cleese - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu John Cleese - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Hein van den Brempt - WaarBenJij.nu

John Cleese

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

10 December 2007 | Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

10-12-07
John Cleese

Mensen wat is het warm.
Deze namiddag 32° C maar vooral de vochtigheid speelt parten.
Vanmorgen even de vrije teugels gelaten over de evenementen van zaterdag. Ze hadden er allemaal van gehoord. De één had nóg meer gespekte verhalen dan de ander. Btw ik heb nog steeds mijn spullen niet terug maar dat komt wel in ordere.
De les was intens en interessant vonden ze. Correction automatique, macros en gepersonnaliseerde toolbars en buttons.
Vanmiddag mijn middagdutje wat ingekort. Moest immers paraat zijn voor de les met de dokters-analfabeten, in het hospitaal. Toen ik bijna ter plekke was kwam dr. Joël me met zijn moto tegemoet. Monsieur Hein, ça ne va pas aujourd’hui.
Er was hun via onze vriend Gerard, de mécanicien uit Brugge, ter ore gekomen dat de “groupe” voor de elektriciteit 30 USD per uur verbruikt, et vraiment, pour la formation, on ne peut pas se le permettre. Dus uitstel tot morgen. Ik word op de hoogte gehouden. Le Congo. Een wonderlijk land waar je van de ene minuut op de andere je status ziet veranderen van “overuren” naar congé payé”.
Dan maar wat gekeuveld met Vera. In de bib gesnuffeld. Vond een boek van goeie oude Schumacher over “klein is mooi” en een kerkelijk liederenboek. Toen ik de kunst van de solfège aan het uitproberen was met “Ik wil mij gaan vertroosten” kwam zuster Greta een handje helpen. Ze beweerde dat ik vals zong. Ikzelf vond haar zoetgevooisde stem nóg afgrijselijker dan de mijne. Dit werd later bevestigd door Vera. Ja ja, ketter en “païen” Hein is hier zijn hemel aan ‘t verdienen. Ge moogt gerust zijn.
Vanavond zocht ik tijdens het avondmaal, nee niet het laatste, naar smeerkaas in de koelkast. Kletterde die deur toch tegen de grond! Vera: Hein, je doet dat allemaal met opzet om uw verhalen te kruiden, dat is het! Jan kreeg de deur terug op zijn plaats.
Enfin ik begin hier een degelijke John Cleese reputatie uit te bouwen.
’t Is al bijna 8 uur. Misschien ga ik nog even langs bij Jérôme.

• 11 December 2007 - 20:48

Bea:

Hier is het miezerig en kil... verwarm je maar!!
    Dries vroeg me om dit door te sturen : www.cdibwamanda.org
    We genieten allemaal van je jouralistieke verhalen , maar doe het toch maar rustig aan!
    zoen Bea

• 18 December 2007 - 17:28

Selwyn:

Geweldige verhalen, lig hier dubbel van het lachen tussen mijn balansen, analyses en saaie jaarprognoses door. Keep up the good work!!!